November 23, 2007

last years ,2006, on this day,

Cérémonie de remise des prix aux étudiants primés

Le 22 février, la salle des pas perdus du Palais de justice de l’île de la Cité accueillait la cérémonie de remise des prix aux étudiants en architecture primés et mentionnés à l’issue du concours d’idées international pour l’implantation du nouveau Palais de justice de Paris sur le site de Tolbiac Halle-Freyssinet.

Cette cérémonie, organisée à l’initiative de Michel Clément, directeur de l’architecture et du patrimoine (ministère de la Culture et de la Communication) et de Christian Cléret, Directeur général de l’EPPJP, a eu lieu en présence du président du Tribunal de Grande Instance de Paris Jean-Claude Magendie. Les prix étaient remis par le grand prix national de l’architecture Rudy Ricciotti.

095_CLacene_1_.jpg

Sept équipes étudiantes - cinq primées et deux mentionnées- ont été récompensées le 26 novembre dernier par le jury international présidé par l’architecte italien Massimiliano Fuksas.

Les cinq équipes primées étaient :

Antoine Lacaze, J. Vever, P. Cabouret (Ecole d’architecture de Versailles)
Clément Forvieux (école d’architecture de Paris Val de Seine)
Cédric Thomas (école nationale supérieure d’architecture de Paris-Belleville)
Jean-Marc Pitet, D. Levain, A. Brochard, R. Pereira, J. Debois (Ecole nationale supérieure d’architecture de Paris-Belleville)
Yann Martin (école nationale supérieure d’architecture Paris-Malaquais)

Les deux équipes mentionnées étaient :
Faraz Soleymani, S. Mesdaghi, M. Feizabadi, S. Mostofi Mashad (Université islamique d’Azad, département d’architecture, Iran)
Julien Syras (Ecole nationale supérieure d’architecture de Nantes)


193_CLacene.jpg


La cérémonie s’est déroulée en présence de personnalités du monde judiciaire et du ministère de la Culture, d’architectes de renom, d’étudiants, de professeurs et de responsables des écoles d’architecture. Les différents intervenants ont souligné la qualité de l’enseignement de l’architecture en France - six des sept projets récompensés venaient d’écoles d’architecture françaises. Un hommage particulier a été rendu aux trois étudiants iraniens qui étaient spécialement venus de Téhéran pour recevoir leurs prix.


Par ailleurs, l’exposition relative au concours d’idées international se prolonge au mois de mars. Elle se tient dans la salle des pas perdus du Palais de justice de l’île de la Cité.

217_CLacene.jpg

Crédits photos : C. Lacène

Posted by faraz at 4:52 PM | Comments (5)

November 21, 2007

brick is crime 5

brick-is-crime-facade.jpg

source: confidential report of BAM earthquake, taken by investigator of "komite rahbordi " or sth like that


Posted by faraz at 2:18 PM

November 19, 2007

brick is crime 4

معایب استفاده آجر در ساختمان
نما
- سنگيني نما
- احتياج به استفاده از سنگ نما و با مصالح براي نما و سنگيني مضاعف
- مشكلات چسبندگي ملات، سنگ و نما
- عدم ايزولاسيون مناسب
- مطالعه موردي ديوار 30 سانتي و يونوليت ايزولاسيون مدرن با ساختمان اسكلت فلزي
- انتقال رطوبت از خارج به درون
- عدم امنيت در هنگام زلزله
- فرو ريختن سنگ نما
- فرو ريختن آجر
زلزله
- استفاده از مصالح نامتجانس
- سنگینی سازه
- عدم كيفيت جوش و فولاد و سیمان
- سنگين شدن ساختمان و اجبار بهOver Design كردن كه عموما به خاطر مشکلاتی اقتصادی اجرا نمي‌شود.
- عدم يكپارچگي سازه و سقف و ديوارها
- پيچيدگي و تعدد ديتايل‌هاي ساخت در اين نوع ساختمان‌ها
- مشكل در مهار نيروهاي جانبي كه بايد توسط بادبند يا ديوار برشي حل شود ولي در عمل بجز در ساختمان‌هاي سال‌هاي اخير (كه آن هم بسيار جاي بحث دارد) اجرا نشده یا ناقص اجرا شده است
- اتصالات پیچیده و نا مرغوب
- نداشتن دانش جوش
- نداشتن جوشكار ماهر
- عدم وجود تجهیزات سنجش جوش
- نداشتن دانش لازم در طراحي اتصالات
- پايين بودن كيفيت فولاد و آهن استفاده شده
- طراحي ساختمان به شكل مفصلي و معین
- عدم رعايت فاصله دو ساختمان با يكديگر در ژاپن، اين فاصله بيش از 50 سانتي‌متر مي‌باشد ولي در ايران چند سانتیمتر
ايزولاسيون
- نداشتن دانش لازم جهت ايزولاسيون (دكتراي دیتایل نداريم)
- نداشتن تكنولوژي لازم و مواد و مصالح
- به اصطلاح محلی كردن ايزوسيلاون با استفاده از يونوليت
- افزايش وزن ساختمان بخاطر عدم اجرای صحیح
- كاهش زيربناي مفید بخاطر عدم اجرای صحیح
- وابستگي هر چه بيشتر به بازارهاي جهاني
- افزايش هزينه ساخت ولي عدم تغییرچندان در هدر رفتن انرژي
- مطالعه موردي ديوار 30 سانتي و يونوليت ايزولاسيون مدرن با ساختمان اسكلت فلزي!

4- اقتصادي
- ضايعات (آجرهاي شكسته شده و ...)
- احتياج به نما كار كردن
- كيميت پايين خود آجر و نداشتن استاندارد لازم
- افزايش وزن سازه و در نتيجه افزايش حجم سازه و هزینه
- در طول فرايند توليد آجر و صنايع وابسته، نقش حمايت اقتصادي -دولت بسيار قابل توجه است. بدون دادن سوبسیت در بخش انرژي اساسا اين صنايع غيراقتصادي خواهد بود.
- ايجاد شغل های كاذب و فصلی
- پتانسيل ايجاد و وجود كارهاي دلالي، اهتكار


brick-is-crime-bam-earthqua.jpg

source: confidential report of BAM earthquake, taken by investigator of "komite rahbordi " or sth like that

Posted by faraz at 3:45 PM

November 17, 2007

brick is crime, 3,

با ورود مصالح وسيستم هاي ساخت جديد بايد با استفاده دقيق و حساب شده از آنها در مقابل سيستم هايي كه اثرات نامطلوب فراواني مانند سيستم آجري دارند را گرفت . در اين راستا بايد نقش انفعالي معماران از طراحي يا بهتر بگوييم «نقاشي نما» به مدير سيستم وتاثير گذارنده تبديل شود . چنانچه اكنون انتخاب مصالح فقط بر اساس قيمت و رنگ و بافت آن مي باشد . اما اين نگاه رابايد چند سويه كرد كه آيا استفاده از مصالح خاص چه در ديدگاه خرد (ساختمان) وچه در ديدگاه كلان (جامعه) زيباست يا نه؟
هم اكنون زيبايي نه تنها اقتصادي ،هارمونيك و زيست محيطي ،بلكه بايد كل نگر هم باشد. آيا وجود يك ساختمان زيبا مي تواند متضمن وجود شهري زيبا باشد و آيا وجود شهري زيبا مي تواند متضمن وجود كشوري زيبا باشد. حتي اگر به فرض محال چنين باشد آيا زيبايي هنوزهمان تعريف كلاسيك را دارد؟آياميتوان به بهانه ايجادزيبايي بصري ، زيبايي هاي اكولوژيكي و زيباييهاي سيستماتيك و...را ناديده گرفت
ما به عنوان معماران با انتخاب هر مصالح براي ساختمان‌،ايجاد تقاضا ميكنيم براي آن كالاوبه همين خاطر چرخهاي اين صنايع (اگربشود آنها راصنعت لقب داد) رابه حركت در مياوريم پس بايد به نتايج وتاثيرات اين صنايع در وجوه مختلف زندگي تدبير كنيم و نا خواسته هيزم بيار کوره آجر پزان نباشيم.

brick-factory_large.jpg
sorry i do not know the source or the photographer

Posted by faraz at 1:00 PM

www.balatarin.com

i am very happy that this post reach the top and became hit, so many people could see the differences , it give me a sense of satisfaction!
http://balatarin.com/permlink/2007/9/20/1135204
تفاوت یک مدیر ایرانی و ژاپنی

i remember when i show this photo in a lecture for the industerial design student ,out of the blue they start clapping and they burst into laughter

Posted by faraz at 12:49 PM | Comments (0)

November 14, 2007

feedback 2 ,http://mohammadhamed.ir/

the first critic report concerning thesis:
دوشنبه هفته پیش من مهمان پایان نامه آقای سیلمانی بودم بعد از سه سال درس خواندن در مشهد و اقامت در این شهر برای اولین بار بود که از مدرسه معماری دانشگاه آزاد مشهد دیدن کردم اجازه بدهید یک توضیح راجع به مدارس معماری در مشهد بدهم در مشهد بر خلاف شهر های دیگر ایران مثلا تهران که مدارس معماری دانشگاههای دولتی جز قدیمی ترین مدارس محسوب می شوند در مشهد ماجرا دقیقا 180 فرق میکند در مشهد مدرسه معماری دانشگاه آزاد جز قدیمی ترین مدارس معماری محسوب می شود و تنها مدرسه ایست در مشهد که در مقطع فوق لیسانس پذیرش دانشجو دارد اما مدارس دیگر معماری مشهد عبارتند از مدرسه معماری خیام – مدرسه معماری فردوسی .( این اولویت بر اساس میزان سابقه آنها در رشته معماری است ) اما در بین این مدارس دانشگاه آزاد همچنان جزو بهترین هاست منظورم از این بهتر بودن نه امکانات و هیئت علمی آن بلکه میزان استعدادهای آن است مدرسه ای که من چند ساعت میهمانشان بودم آنقدر آدمهای گرم و صمیمی داشتند که آدم به این صمیمیتشان غبطه می خورد .


در این جلسه برای اولین بار بود که توانستم بعضی از همکاران وبلاگی که در همین کوچه وبلاگستان چراغ خانه شان روشن است و امید واریم این روشنایی مستدام باشد را دیدم خانم شاهرخی(معماری را بیاموزیم ) یکی از این همکاران وبلاگی بوند که فقط مجازا ایشان را رویت می کریدم ولی در جلسه هفته پیش ایشان را از نزدیک زیارت کردیم بسیار خانم معقول و محترمی بودند . از خانم امینیان(فلسفه معماری ) در این جلسه خبری نبود .اما کیوان خان صابری(یادداشتهای روزانه کیوان صابری) هم در اواسط جلسه به ما پیوستند و از حق نگذریم عجب بچه با صفایی است با لبخندی بر لبانش به شما سلام میکند .فراز سلیمانی هم که اولین بار در جلوی باشاز پویا در مشهد او را دیدم قبل از پایان نامه اش. تا آن ساعت ندیده بودمش ولی حسی درونی مرا در بین جمعیت به سوی او راهنمایی می کرد جز آن ادمهایی است که امواج و سیگنالهای مثبت ارسال میکنند و البته صمیمی و گرم . )نمی دانم تا چه اندازه به متا فیزیک و نظریه سیگنالها در میان انسانها اعتقاد دارید ( ولی به هر حال همه شان را دوست دارم و برایشان آرزوی بهروزی و شادکامی می کنم و امید وارم همه شان هر کجا هستند موفق باشند .
اما پایان نامه پر حاشیه اسب تروا در معماری معاصر ایران
ادامه..........

Posted by faraz at 4:34 PM

November 7, 2007

,آيا كوي پوستد ام زيباست ؟ ختم کلام: آجر جنایت است

ختم کلام: آجر جنایت است
آيا كوي پوستد ام زيباست ؟

امروزه معيارهاي زيبا شناسي معيارهاي كلاسيك نمي‌باشند بلكه بحث بسيار فراتر از آن رفته است و مباحث اقتصادي – فرهنگي – زيست محيطي و جامع شناسانه جزو ويژگيهاي زيبايي شناسانه قرار مي‌گيرد به عنوان مثال آيا كوي پوستد ام با تكيه بر اصول زيباشناسانه كلاسيك زيبا مي‌باشد ؟ از ديدگاه ويتر وويوسن اين مجموعه حداكثر نمونه اي متوسط خواهد بود ولي چرا اين اثر تبديل به سمبلی براي برلين شده است در واقع با توجه به تبليغات گسترده و مدايح بسيار چه در رسانه ‌اي داخلي و خارجي انتظار شما زماني كه اين مجموعه را از نزديك ببينيد جزيك شاهكار معمارانه نخواهد بود ولي اينگونه نيست ! اين مجموعه با هيچيك از معيارهاي زيبایی شناسانه كلاسيك و اصول ويتروويوس كنار نمي آيد بلكه معيارهاي سنجش اين مجموعه اينها نمي‌باشد و مباحثي از جمله تاريخ سازي برنامه ريزي اقتصادي و صنعت از ديدگاه خرد و كلان نقشي حياطي بازي مي‌كنند .
چرا معماري ايران ( خصوصاً در 30 سال گذشته ) موفق نبوده است . چون معمار ايراني موفق نيست ولي چرا معمار ايراني موفق نيست چون صنعت ما موفق نمي باشد . در كشورهاي پيشرفته پشت هر معمار موفق يك صنعت موفق قرار دارد . به عنوان مثال فرانك گري نه به خاطر كيفيت فضاهاي ساختمانهايش معماري موفق است بلكه بخاطر تبليغ – ايجاد و تشويق چند صنعت و ايجاد فرصت ها و بازارهاي صادراتي براي اين صنايع است كه باعث شهرت جهاني وي شده است و وي بدون حمايت تبليغاتي اين صنايع هيچ وقت جهاني نمي‌شد . او در ساختمانهايش صنعت نما سازي تيتانيوم و نرم افزارهاي طراحي ويژه را آنقدر خوب به جهانيان شناخت كه هيچ تيزر تبليغاتي از عهده اين كار به اين شيوه در نمي آمد ولي در پشت معماران ايراني چه مي‌باشد ، آجر ، سنگ ، خاك گچ، شاقرل، ريسمون و ... كه متأسفانه هيچ يك از اين به اصطلاح صنايع بالفعل داراي پتانسيل لازم صاداراتي نيستند بخاطر مشكلاتي از تبديل حجم ، وزن ، ، حمل و نقل و حتي كارخانه هاي آنها كه عمدتاً وارداتي هستند آنهم به شكل ناقص . از طرفي در ايران مي‌توان گفت كه صنعت ساختمان وجود ندارد و ساختمانها نتيجه سرهم بندي كارگاههاي كوچك و نيروي كاريدي مي باشد . در اين روزگار معماري موفق معلول معمار موفق و معمار موفق معلول صنعت موفق و صنعت موفق معلول تفكر سيستمي مي‌باشد و البته اينجا سوالي مطرح مي‌شود كه چرا كار هايي مانند كليساي گائودي در بارسلون و خانه اي (هاندرد واسر ) همچنان پرقدرت به حضور خود در جامعه ادامه مي‌دهند و در قالب معماري موفق قرار دارند حد اقل در اين نمونه ها كه صنعتي براي حمايت وجود ندارد ! اگر به بارسلون برويد خواهيد ديد كه معمارو معماري داراي چه قدرتي مي‌باشد و چگونه يك معمار ( گائودي ) توانسته است يك شهر را زنده كند . اينجا نيز يك صنعت قوي وجود دارد و آن صنعت توريسم مي‌باشد و بازده اقتصادي آن زيبايي و توجيه اين نوع معماري در روزگار معاصر در آنجا از همين سنگ يزد خودمان استفاده مي‌كند و كار ها بسيار يدي و طاقت فرساست ولي تفاوت از زمين تا آسمان است در بارسلون معماري با حمايت صنعت توريسم جلوه اي ديگر ارائه مي‌دهد و دوباره باز مي‌گرديم به عامل اقتصاد در سفرهايم به اروپا و آسياي دور همواره برايم اين سوال مطرح بود كه چرا معماري در دوران معاصر نتوانسته شاهكارهايي در حد نوتردام، پانتون و... ايجاد كند و در حال حاضر تنها جوابي كه يافته ام اين است كه در آن دوران زيبايي كلاسيك و قوانين ویتروويوس جهت نمايش قدرت و عظمت فرد حاكم بود ولي اكنون معماري جهت نمايش سيستم حاكم در قالب قوانين زيبا شناسانه اقتصادي به خاطر محدوديت هاي زماني، چرا تنها اثرهاي معماري كه به داشتن آنها در قرن اخير در ايران مي‌توانيم افتخار كنيم همگي در دوران قبل از انقلاب به وجود آمده اند و چرا به طرح اين هايي از تبديل كتابخانه ملي و يا مجلس سران و .... راحتي به زبان هم نمي‌آوريم به نظر مي‌رسد عواملي از قبيل نداشتن صنعت ساختمان سازي چه در حوزه طراحي و چه درحوزه ساخت و نداشتن تفكر سيستمي و اقتصادي در مقياس هاي خرد و كلان عواملی موثر باشند.
اگر اندكي در كوچه خيابان هاي عباس آباد و تخت طاووس و محله هالي قديمي تهران قدم بزنيد و آنقدر خوش شانس باشيد كه اندك نشانه هاي معماري قبل از انقلاب را پيدا كنيد بيشتر حصرت زمان و فرصت هاي از دست رفته را خواهيد خورد و صد البته پيدا كنيد گوش شنوا و چشم بينا اين روزها مي‌توان ادعا كرد كه ما مي‌خواهيم بدون استفاده از صنايع پيشرفته و با استفاده از صنايع كوچك و تكيه بر نيروي انساني ( كه صد البته مفت است و بي پناه و بدون حامي است ) نوعي جديدي تعريف از صنعت بيان كنيم ولي سوال اينجاست كه چقدر نيروي كار ما ماهر متخصص و با دانش مي‌باشد آيا نمي‌توانيم كيفيت قالب بندي و آرماتور بندي – آجر چيني – ملات سازي و نماسازي و ..... خودمان را در مقايسه با كشور هاي ديگر ( كه البته هيچ ادعايي هم ندارند ) ببينيم و افسوس كه اين حداقل را هم نداريم.
مباحث معماري كاملاً پيچيده و چند لايه و غير خطي هستند و نمي‌توان از معارلات خطي به نتيجه رسيد ولي از خصوصيات اينگونه سيستم ها وجود قوانين تأثير پروانه اي مي‌باشد چنانچه شما مي توانيد با نيروي بسيار كم تأثيرات بسيار بزرگ در سيستم ايجاد كنيد پس در اينگونه از تحليل ها بايد به دنبال نقاط حساس سيستم برويم و آنها را پيدا كنيم تا بتوانيم با تغييرات كوچك هدفمند به نتايج بزرگ برسيم .
در ايران بخاطر دلايل بسيار زياد ولي به بهانه هايي همچون هويت نوستالژي . معماري اسلامي سعي در استفاده هر چه بيشتر از آجر شد كه به معناي استفاده هر چه بيشتر از صنايع وابسته به آن بود و هميشه با نوستالژي و داستان خانه مادر بزرگ و چاي قند پهلو و بوي نم خاك پس از آب پاشي حياط آجر فرش خانه سعي در كتمان حقيقت داشتیم و داريم و به شادي و پايكوبي پرداخته ايم و در حالي كه ناشي از خلسه اين پيروزي به سر مي‌بريم غافليم از اينكه داريم از درون نابود مي‌شويم درست مانند افسانه تروا غنيمتي كه قرار بود سالها باعث افتخارمان باشد و سند پيروزي و برتري ما نسبت به جهانيان در اصل چيزي جز دشمن هولناك و ويرانگر نبود .

Posted by faraz at 11:11 PM | Comments (2)

November 4, 2007

thesis 6, feedback

با تشکر از تمام کسانی که توسط تماس و پیغامهای محبت امیزشان به بنده افتخار دادند
تشکر مخصوص از آرونا برای انعکاس خبر و لطف به اینجانب
thank you every body for your loveful message , and linking to this event also special thanks to
ARUNA for his special report of this event:

"● پایان‌نامه‌ بحث‌انگیز دانشگاه آزاد مشهد؛ اسب تروا در معماری معاصر ایران!
:: آرونا
فراز سلیمانی پژوهشگر کارشناسی ارشد معماری دانشگاه آزاد مشهد، تا به امروز ثابت کرده که هم در میادین داخلی رقابت و هم در عرصه بین‌المللی چه در حوزه طراحی و چه تحقیق می‌تواند بسیار موفق ظاهر شود و خبرسازترین دانشجوی معماری کشور باشد.... روز‌شمار دفاع وی شروع شده و دوشنبه ۷ آبانماه جاری ساعت ۱۰ صبح سلیمانی می‌رود تا بار دیگر موضوعی بحث انگیز را مطرح سازد؛ موضوعی که در صفحات پایانی رساله نهایی او نتیجه‌ای عجیب و بحث‌انگیز را به دست خواهد داد: «آجر جنایت است»!

«سوال (فرضيه) :آيا آجروبه طور كلي سيستم ساخت و ساز آجري روش مناسبي براي معماري معاصر ايران بوده است؟
نظريه: سيستم ساخت وساز آجري در دوران معاصر ايران بدترين انتخاب وبيشترين اثرات سوء رادر زمينه هاي زيست محيطي ،اجتماعي ،اقتصادي، فرهنگي،معماري و...چه درمقياس خرد وچه درمقياس كلان داشته است وميتوان گفت:« آجر،اسب تروا در معماري معاصر ايران بوده است»...».

and also for their two previous reports as well:


http://news.aruna.ir/archives/2005/Jun/18/232.php
از میان 502 مقاله ارسال شده كه به صورت تحقیق، پروژه، پوستر، و نمایش بوسیله پروژكتور ارائه خواهند گردید، مقالات ذیل با عناوین فارسی خود در میان فهرست ارائه كنندگان مشهود است:

1- امیر ابراهیم و رضا پیروزفر- در بخش معماری: پایتخت، عنوان مقاله:
50-Tehran: Formation of a 200 Year-Old Capital, A Critical Way-Finding to Cope with the Existing Problems

2- بیژن شافعی- در بخش TIMESCAPES OF CITIES: PAST, PRESENT, FUTURE، عنوان مقاله:
99- Tehran, the capital of Iran, a passionate origin, a sickened face

3- نگین مینایی -در بخش معماری، شهر و بازار، عنوان مقاله:
193-Regeneration of Old Urban Spaces as Bazar in the Case Study of LondonText

4- رامین متین -در بخش URBAN ENGINEERING, PLANNING AND MANAGEMENT، عنوان مقاله:
310-WALKERS, Ramin Matin ,Oguz Kaynak

5- فرزانه هدفی- در بخش معماری، شهر و بازار، عنوان مقاله:
339-Architecture and grand bazaar of city "Tabriz"

6- ایمان رئیسی- در بخش معماری: پایتخت، عنوان مقاله:
447-The Image of Today Tehran Architecture

7- حسین فهیمی زاده -در بخش CONSERVATION AND RENEWAL OF CITIES، عنوان مقاله:
462-Socio-spatial Planning a new aproach towards sustainabel redevelopment of histocical city cores in developing contries

8- حسین فلاح -در بخش CONSERVATION AND RENEWAL OF CITIES، عنوان مقاله:
468-A Research on the Recognition of the Features and the Know-how in Revitalization of the Historical Urban Fabrics of Today’s Cities

9- نسیم ایران منش- در بخش CITIES "GRAND BAZAAR OF ARCHITECTURES"، عنوان مقاله:
527-Visual – spatial quality of contemporary housing in Iran

10- فراز سلیمانی- در بخش معماری، شهر و بازار، عنوان مقالات:
713-A New Interpretation of Architecture and Urbanization with the basis of Vitruvius Pyramid
714- Is sustainability a luxury and prestigious goods in this Bazzar?

11- مهدی ثابت -در بخش معماری، شهر و بازار، عنوان مقاله:
820-Kabul Bazaar – An Urban Catalyst for Neighborhood Reconstruction

12- مهری محبی -در بخش CITIES "GRAND BAZAAR OF ARCHITECTURES"، عنوان مقاله:
821- Architecture of the cities with considerable religious values (Case-study, The old context of Loft Port, Qeshm Island, Persian Gulf

13- محمد ایران منش- در بخش CITIES "GRAND BAZAAR OF ARCHITECTURES"، عنوان مقاله:
883- ORDER/DISORDER: A HARMONIC APPROACH TO ARCHITECTURE/ CITY

یک دانشجوی ایرانی، برنده جایزه web for the future

● یک دانشجوی ایرانی، برنده جایزه web for the future
:: آرونا
حضور دانشجویان معماری ایران در ده ها سمینار و کنفرانس تخصصی و ارائه مقاله در کنار انتخاب آنها به عنوان نفرات برگزیده در چندین مسابقه نظری بین‌المللی ماه‌های اخیر چه بسا موید جهشی نرم‌افزاری بین این قشر از دانشجویان و اهمیت یافتن مباحث نظری بین آنها باشد، چه این امر به صورت ریشه‌ای موجبات هویت یابی مجدد معماری ایران و تعامل آن را با معماری پیشرو جهانی فراهم خواهد ساخت.
در این بین فراز سلیمانی، دانشجوی کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، یکی از پر افتخارترین دانشجویان معماری کشور در حوزه تئوری معماری است؛ این روزها البته روزهایی بسیار شیرین برای فراز است.
نتایج منتشر شده از جانب سایت web for the future یا «وب برای آینده» اینبار فراز سلیمانی را برنده جایزه اول بخش «وب برای توسعه ارتباط بین افراد» معرفی می‌کند. این قام که برای ارائه پروژه «E-t shirt» به سلیمانی اختصاص یافته است در کنار جایزه نقدی این فرصت را به برنده‌اش می‌دهد که به مدت 3 ماه در دوره‌ای که توسط موسسه o-one (برگزار کننده رقابت) شرکت کند. این جایزه به زودی طی مراسمی رسمی به برندگان اعطا خواهد شد.
پیوند مرتبط:
http://www.faraz.info
http://www.webforthefuture.net/home_eng.html

Posted by faraz at 7:10 PM | Comments (0)

after 8 years silence

Mondayfaraz-thesis.jpg

faraz-friend-thesis.jpg
from R to L, mohamad hamed, morteza, javad, keyvan, me, sohrab, morteza, mahmood and soheil

monday i presented my master thesis entitled to "trojan horse of iran's contemporary architecture" which disccused the negative effects of brick-based system of construction and it finished with everlasting slogan "Brick is Crime" however
thursday 10th aban was one of the greatest day in my life the student of industrial design gathered for honoring me and also to listen me for the first time after 7 years silence i told them the way of the future and showed them my projects. i think i am the first student that before dieing was honored by the other students, and now just this poem comes to my mind:
, fortune ,fame , mirror's vain gone insane but the memory remain

thursday
faraz-memorandom.jpg
even you can see me in the reflection looking to my invitation poster

faraz-memorandom-2.jpg

faraz-memorandom-3.jpg
and these fresh mind

Posted by faraz at 6:29 PM | Comments (3)